Cuma, Nisan 3

Bahar temizliği

Biliyorum bu konuya en iyi giriş "Dolabınız ağzına kadar dolu olmasına rağmen, giyecek bir şey bulamıyor musunuz?" şeklinde olurdu. Çok klasik...ama çok doğru!

Ben küçükken oturduğumuz evin yatakodalarında kendinden gömme dolap olduğundan, annemlerin odasında, her biri için birer koca gardrop vardı. Annemin dolabının iki kapılı kısmından bir askı çıkarabilmek için, elbiseleri iyice sağa-sola yaslamak gerekirdi. Bu elbiselerin bir çoğu, üzerlerindeki temizleme poşetlerinden hemen hiç çıkmasalar bile, yine de orada asılıydılar işte. Askılar dolu; çekmeceler dolu; ama söylememe gerek var mı, annemin de favori bazı parçaları vardı ve geri kalanlar sadece kalabalık yaratıyordu..

Bu bahar bir değişiklik yapayım dedim ve geçtiğimiz haftasonu kışlıkları kaldırırken, yeni sezona ait kıyafetlerimden, sadece gerçekten giydiklerimi ve giymekten keyif aldıklarımı askıya astım. Tamam, daha yazlıkların tamamını çıkarmadım bazanın altından ve ütülenmeyi bekleyen de bir yığın temiz kıyafet var bunların dışında. Yani dolap normalde daha dolu olacak ama... Ama yine de, sahip olduklarıma oranla, kullandığım parçalar o kadar az ki! Ani ihtiyaç anında, kumaşına, dikişine, üzerimde gerçekten iyi durup durmadığına bakmadan alınıp geçilmiş eşyalar, indirim zamanı, geri kalanlarla uyumlu olma koşulu aranmadan toplanmış parçalar, dışarı giyemesem de evde giyerim diyerek sakladığım eskiler... Benim raf ve çekmecelerim de işte bunlarla dolu malesef. Hal böyle olunca da, sabahları ne giysem diye bunalım geçirmem çok da şaşırtıcı değil :)
Umarım bu bahar temizliğini tamamladığımda, bu sorunlardan da kurtulmuş olacağım; tembellik etmeyip hastasonlarını iyi değerlendirmek gerek!

1 yorum: